امسال برای نخستین بار کودکان به طور عملی و با آموزش های نوین در سالن صندوق احیاء نمایشگاه بین المللی گردشگری با مباحث گردشگری و چگونگی حضور در بناهای تاریخی و حفاظت از آنها آشنا می شوند.

به گزارش ستاد خبری پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء، امسال برای نخستین بار نمایشگاه بین المللی گردشگری در سالن صندوق احیاء شاهد حضور باشگاه گردشگری کودک است.
باشگاه گردشگری کودک در راستای تعریف آنچه که در صنعت گردشگری به طور خاص برای بزرگسالان تعریف شده برای کودک نیز طراحی شده است.
«نیلوفر رضابنده لو» موسس باشگاه گردشگری کودک درباره اینکه دانش صنعت گردشگری را می توان در حد فهم کودک طراحی و اجرا کرد، تصریح کرد: باشگاه گردشگری کودک با حضور در نمایشگاه بین المللی و مشارکت مرکز میراث ناملموس تلاش دارد که تمامی دانشی که در صنعت گردشگری وجود دارد را در حد فهم کودک طراحی و اجرا کند تا کودک با تمام مبانی گردشگری آشنا شود.
وی همچنین اعلام کرد: باشگاه گردشگری کودک می تواند با صندوق احیاء و اماکن تاریخی و فرهنگی نیز ارتباط و تعامل بسیار خوبی داشته باشد. حتی می توان پکیجی از بناهای تاریخی واگذار شده را برای کودکان طراحی کرد تا از این طریق با حفظ میراث فرهنگی و چگونگی نگهداری از آنها آشنا شوند.
رضابنده لو اما توجه به کودکان را حلقه مفقوده صنعت گردشگری دانست و افزود: درحال حاضر نمایشگاه گردشگری و تمام خدماتی که در این صنعت داده می شود برای تعریف و رونق مفهوم گردشگری است درحالی که کودک عملا هیچ جایگاهی در این صنعت ندارد. به نظر می رسد در شرایطی که صنعت گردشگری دارد مسیرهای جدیدی را برای تثبیت جایگاه خود پیدا می کندباید به سرمایه گذاری بر روی کودکان که مردان و زنان آینده را تشکیل می دهند، باور داشت.
وی افزود: از آنجایی که حوزه گردشگری بسیار گسترده است و تمامی علوم مربوط به علوم انسانی و علوم پایه را شامل می شود با آموزش هایی که از طریق مواد آموزشی و نرم افزارهای گوناگون می توان این حوزه را برای کودک بازتعریف کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394113020